
Valentin Budeș
CFO Sphera Franchise Group
Ziare.com: În această toamnă mandatul dumneavoastră de CFO a fost prelungit până în 2028. Cum vedeți următorii 4 ani la Sphera, inclusiv la Bursa de Valori București, acolo unde sunteți listați din noiembrie 2017?
Valentin Budeș: Văd fără doar și poate o barieră de 200 de restaurante atinsă în această perioadă. Văd o diversificare a portofoliului de brand-uri care deja a început încă de acum cu introducerea unui brand nou, Cioccolatitaliani. Fără doar și poate vom continua acest demers și sunt sigur că vom reuși să adăugăm și să diversificăm portofoliul de restaurante pe care le operăm.
Ziare.com: Sunteți unul dintre cei mai apreciați executivi în zona cifrelor, dar și în cea a comunicării. Cum apreciați Quarterly Report comparativ cu alte evenimente dedicate pieței de capital?
Valentin Budeș: Noi căutăm în mod constant evenimente relevante în care putem să interacționăm cu acționarii noștri și cu potențialii acționari. E foarte important să avem ocazia să le prezentăm performanța noastră, să le prezentăm planurile, să putem să le răspundem întrebărilor și, în general, să fim foarte transparenți în ceea ce facem și în ceea ce realizăm. Cred că un astfel de eveniment este potrivit pentru așa ceva, mai ales că componenta de retail este o componentă la care se ajunge destul de dificil.
Mai mult decât atât, în calitate de partener, este o ediție specială pentru noi pentru că am avut ocazia să oferim posibilitatea participanților din sală să guste produsele noastre de la Pizza Hut. În plus, are o încărcătură cu o semnificație specială pentru că anul acesta, mai precis săptămâna viitoare, sărbătorim chiar 30 de ani de la deschiderea primului restaurant, care întâmplarea face să fie un Pizza Hut. Deși KFC este vedeta noastră, Taco Bell este tânăra speranță, totul a început cu un Pizza Hut.
Ziare.com: 2023 a fost cel mai bun an din istoria Sphera Franchise Group. Profitul net aproape că s-a dublat. Ce ingrediente magice ați pus în șaorma de la KFC?
Valentin Budeș: E o rețetă complexă cea pe care am avut-o în spatele acestor rezultate, bazată pe efort intens și muncă foarte multă, condimentată cu inovație, șaorma a fost una dintre produsele surpriză care a făcut furori spre sfârșitul anului și care a lăsat pe buzele clienților noștri celebrul slogan ”respect șaorma”.
Ziare.com: Reorganizarea Pizza Hut a fost prioritatea în 2023, dar care este provocarea în 2024?
Valentin Budeș: În trimestrul al patrulea din 2023 am închis șase restaurante Pizza Hut, urmate de alte cinci restaurante închise în ianuarie 2024. Urmează un efort susținut în continuare, astfel încât în anul 2024 să se vadă efectele acestei reorganizări.
Ziare.com: Sunteți pentru a doua oară la Quarterly Report. Cum vă simțiți alături de noi în această seară?
Valentin Budeș: Ca la prima întâlnire, destul de emoționat, dar în același timp onorat și fericit că pot să transmit și să clarific orice nelămurire pe care potențialii sau actualii investitori o au legată de compania pe care o reprezint.
Cum vi se pare formatul Quarterly Report?
Valentin Budeș: Mi se pare un eveniment foarte bun, un eveniment care ar trebui repetat, care încurajează piața de capital și creează un nivel suplimentar de transparență și de confort pentru potențialii investitori.
Care este principala realizare a companiei dumneavoastră în anul 2023?
Valentin Budeș: Avem mai multe realizări, toate foarte importante. Suntem mândră că avem 173 de restaurante pe care le operăm în momentul de față, că avem peste 5.000 de angajați care lucrează în restaurantele noastre și că am reușit la nouă luni să raportăm rezultate financiare solide și consistente, ceea ce ne dă încredere că putem continua pe drumul acesta și în perioada următoare.
Care este provocarea numărul unu pentru anul 2024?
Valentin Budeș: Anul 2024 vine cu multe provocări. În primul rând sperăm să avem un context fiscal predictibil, economia să funcționeze așa cum a funcționat și până acum, să reușim să ne satisfacem și bucurăm clienții cu produsele pe care inovăm în continuare în restaurantele noastre și să reușim să păstrăm ritmul de dezvoltare din punct de vedere al creșterii rețelei pe care o operăm.